tiistai 19. helmikuuta 2013

Luovaa ajattelua ja kuningasideoita

Käytiin maanantaina Eevan ja Gimman kanssa jo perinteisillä aamutokoiluilla. Ensin otettiin paikkikset, istumisen pysyin näkyvillä, makuun piilossa. Omalla vuorolla keskityttiin seuraamiseen ja luoksetuloon, tarkemmin sanottuna eteentulon paikan suoristamiseen. Siinä samalla opeteltiin haukkumista vain käskystä, vaikeaa, kun haukkua olen nyt vahvistanut, niin haukkua Sysi tarjoaa..

Seuraamisessa vire kohdillaan, mutta pakka hajoaa tekniikan osalta jo kättelyssä. Tätä siis työstämään. Eteentulon asentoa tehtiin siivekkeiden avulla, eli siivekkeistä "kuja", joka ohjaa koiran oikein eteen. Siivekkeitä sitten ruvetaan häivyttämään (speedbumpit -> rimat), ja toivottavasti tämän jälkeen koiralle on selkeä paikka, johon hakeutua joka suunnasta lähestyttäessä. Mä olen niin vakuuttunut, että tämä Eevan kuningasidea toimii meillä! :) Alkuvaiheessa esteiden ohjaus on niin suuri, että voidaan tehdä tosi vaikeita kulmia, ja koira kykenee hakeutumaan eteen suoraan selän takaakin. Tässä metodissa ohjaaja voi olla heti kisamaisen eleetön. Sysi jää tosi helposti kiinni mun apuihin (no miksiköhän, tätähän mä olen sille vahvistanut agin varjolla koko ajan..), ja lisäksi mä en vaan meinaa osata olla eleetön, joten nyt sitä meille hankalaa vaihetta ei tarvita. Mietinnässä mulla on vielä se, että opetanko Sysille sivulletulon kokonaan uusiksi, koska se ei ole tällä hetkellä mitenkään päin hyvä... Ja Sysi on siinäkin kiinni mun alitajuisessa vartaloavussa, tämä mulle selvisi kisavideoita katsoessa, huoh.

Sitten pikakelaus viikonlopun kisarupeamaan, Masalassa kolme starttia, tulosjakauma hyl, hyl, ja 0. SM-nollia on kasassa siis tällä hetkellä 4, 3 aginollaa puuttuu. Alla video hyppärinollasta.



Tänään onkin sitten ollut täyspainoinen lepopäivä - ja tainnut vähän pitkäksi käydä pienen belgialaisen aika, kun tunkee tähän viereen vähän väliä jalkapallonsa kanssa :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti